onsdag 12. november 2014

Nytt studio - Nye muligheter

Nå er jeg inne i flyttemodus og det er en rensende og litt vemodig prosess. Det var her jeg startet mitt liv som kunstner med eget atelier. Bare det i seg selv var stort. Jeg måtte tørre å la andre se mine arbeider, lære å sette en prislapp på malerier som folk ønsket å kjøpe og lære meg prosessen som skjer når noen ønsker å bestille et kunstverk.

Et studio er et sted hvor jeg kan henge fra meg alt som ikke handler om kunst. Jeg skifter klær og tar på meg pappas tøfler. Jeg går inn i en annen rolle og jeg elsker det.
Heldigvis fikk pappa vært i atelieret mitt før han døde. Han fikk sett hvordan jeg koste meg og hvordan jeg jobbet.
Det er ingen hemmelighet at maleriene jeg malte etter hans død, ikke er til salgs.
De er for spesielle.

Når jeg er i studioet nå om dagen, får jeg rydda og kastet masse søppel, sortert maling og pensler, dratt ut en million spikere, sett gjennom skisser og gamle kunstblader.






Hvorfor?
Jeg skal nemlig flytte inn i ett nytt studio! Det er rett over gangen for der jeg er nå, så i avstand er det ikke mye om å gjøre. Men nå får jeg litt mer plass, og det er dette som er grunnen til at jeg begynner å tenke og fabulere på hvordan jeg kan utnytte dette best mulig.

Jeg drømmer nemlig om å kunne ha mine egne elever. 

Barn og unge (og litt eldre også ) som kan komme til meg og få sjansen til å utfolde seg kreativt. Det å male og søle og tegne og le og bevege seg og betrakte er så viktig!
Hver eneste fiber i kroppen min vil gjøre dette.

Og nå har døren åpnet seg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar