mandag 1. desember 2014

Flytting og maleprosjekter hånd i hånd

Da er jeg ute av mitt gamle studio!
Det har tatt litt tid, men nå er en gammel epoke over. Det er krevende å slette spor som jeg har satt i løpet av så mange år, og det er ikke helt "Mia-fritt" enda. Men nå er det så bra som det kan få blitt!

Jeg valgte å male gulvet framfor å legge nytt gulv. Jeg elsker å male. Det er noe med det å SE at det som har vært blir borte, litt og litt. Ganske befriende egentlig.


Og jeg søler...hele tiden! Gulvmalingen var så utrolig rennende og tynn.

Se! Helt hvitt! Tenk at rommet mitt kunne bli så sterilt og nakent igjen. Det hadde jeg aldri trodd. Nå er rommet klart for neste kreative sjel, og håper de trives like godt som jeg har gjort.

------------------------------------------------------------------------------

Midt i flyttingen, har jeg hatt to prosjekter: dåpsgave og babygave.



Disse to var en gave til et tvillingpar. Olje, tråd og rød sand fra Australia malt på lerret.
De ble laget i par, og er tenkt til å henge ved siden av hverandre. Det øverste er til han, og det nederste til henne. Trådene og fargene holder de sammen, og henviser til søskenkjærlighet og styrke.


Dette var i utgangspunktet et maleri som var større. Jeg har brukt lerretstoff, sand fra Australia og oljemaling malt på lerret. Jeg malte bilde over flere økter, og da jeg så det siste gangen, var jeg ikke fornøyd med øvre delen. Og hvilken frihet har jeg som kunstner på mine egne arbeider? Jo, jeg kan klippe og rive opp/ut de delene jeg ikke liker. Så da gjorde jeg det, og ble straks mer fornøyd. Jeg rammet det inn i glass og ramme.
Maleriet er til en gutt, og ordene som datt ned i hodet mitt under skisseprosessen var:
  • sterk
  • tøff
  • myk
  • varm
  • kjærlighet
  • omtenksom
  • god
---------------------------------------------------------------------------------

Samtidig som jeg flytter inn i de nye rommene mine, jobber hodet på spreng.

Hvordan jeg skal skaffe startkapital til å kjøpe inn utstyr til elev-matriell?

Staffelier, verktøy til å stramme/feste selvlagde lerreter, pensler, maling, skisseblokker, tegneutstyr osv osv. 
Jeg kan ikke annet enn å sikte høyt!

Og når jeg er ferdig innstallert skal jeg feire! 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar