mandag 15. september 2014

"Anna kom til oss med en hale av stjerner etter seg"

Endelig tilbake!
Det er altfor lenge siden sist.
Men noen ganger krever livet at man tar en pause fra lidenskapen sin og da får en bare henge på så godt man kan.

Hver mandag i de siste tre ukene har jeg vært på studioet mitt. Da har mannen min pappaperm for vår lille Anna på 1 år, og da tar jeg på meg arbeidstøyet etter frokosten før jeg drar rett opp til atelieret etter skolelevering av vår eldste på åtte år.

Etter et så langt fravær, er det mye som må gjøres før selve produseringen kan skje. Kaste søppel, rydde i stive pensler, sjekke om malingen fortsatt lever, rydde i kjøkkenskapet og innse at cd-spilleren min har tatt kvelden. Det gode med å holde på med denne rensingen, er at den kreative tankeprosessen slår inn. Ord og farger og teksturer danser rundt i hodet mitt. Jeg måtte begynne å notere ned alt som kom, i redsel for å glemme noe.

Idag var den første dagen hvor jeg kunne jobbe konsentrert mot arbeidene mine. Jeg har et stort lerret som jeg spente opp for lenge siden, samt flere mindre. Fantastisk følelse å starte grunningen på dem, la det tørke, grunne en gang til og se bort på sandpapiret. Gleder meg til å pusse ned overflatene og stryke hånda over framsida på lerretene neste gang.

Jeg jobbet med en ide til det store bildet og startet skissearbeidet. Ofte kommer ideene til meg mens jeg gjør noe helt annet. Bilder og ord og farger bare popper inn. 























"Anna kom til oss med en hale av stjerner etter seg"

Dette er setningen som holder på å skape dette bildet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar