tirsdag 18. september 2012

Australia

Her kommer et utvalg med bilder fra studietiden min i Perth!

Jeg studerte ved Edith Cowan University fra 2002-2005 og tok en bachelor i visuell kunst. Hovedfokuset mitt ble etterhvert maleri, og jeg hadde en helt fantastisk flott tid der nede.

Kanskje vi en vakker dag kan reise ned til gamle trakter igjen?










Her er et bilde av arbeidsplassen jeg hadde det første året. Vi jobbet i et gigantisk skur, med tak av bølgeblikk.



De første årene leide vi et stort hus med 4 soverom! Her kunne jeg jobbe i fred og ro, og det eneste jeg måtte passe på var vegg-til-vegg teppene. De fikk smake litt maling de også, for å si det mildt ;)






Jeg jobbet mye med følelsen av å være fremmed i et annet land. Selv om jeg elsket Australia og alt det gav meg, var jeg også forvirret og hadde hjemlengsel. Disse tankene fikk jeg utløp for i arbeidene mine.









Luktene og synet av alle arbeidene i studioene, var helt fantastiske. Det er få ting som slår lukta av oljemaling!



Ofte tok jeg fotografi av meg selv, og jobbet ut ifra det og speil samtidig. Det var utfordende å få det til å se ekte ut, samtidig som jeg ville legge til en spesiell stemning.








Disse fire arbeidene malte jeg hjemme i huste vi leide. Her har jeg jobbet med tekstur (se t-skjorte som er revet opp nederst på høyre) og det å få fire bilder til å høre sammen. Den dag idag er de skilt, ett av dem ble solgt til ei, mens de tre andre kom til en annen kjøper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar